Symphonica in Concert

Algemeen

Symphonica In Concert is een evenement gewijd aan de klassieke muziek. Een uitdagend en breed programma van moderne en lichte klassieke stukken biedt het publiek een unieke ervaring. De bijzondere combinatie van muziekstijl en bezetting is voor velen verrassend en een kans om kennis te maken met de minder bekende kwaliteiten en mogelijkheden van een harmonieorkest.

Historie

Symphonica In Concert is ontstaan als een projectmatige samenwerking tussen de orkesten Amor Musae uit Prinsenbeek en EMM. Op 23 en 24 november 2012 werden in Breda en Budel 2 adembenemende, avondvullend modern-klassieke concerten gegeven.

De 2 orkesten zijn voor deze gelegenheid samengevoegd tot een top symphonisch harmonieorkest van zo’n 150 muzikanten.

De samenwerking die ten grondslag lag aan dit evenement kwam tot stand door dirigent Frans van Dun, die beide orkesten dirigeerde.

affiches SIC2012