Buulse Proms

Algemeen

“Pop meets classic” is het uitgangspunt van de Buulse Proms. Een wervelend programma van muziek, zang en dans wordt gecompleteerd met licht, show en ambiance. Een avondvullende totaalbeleving die het publiek meeneemt in de wereld van en achter de muziek.

De Buulse Proms biedt een podium voor muzikanten, solisten, zang en dans op een semi-professioneel niveau. Het evenement creëert samenwerking tussen diverse disciplines, verenigingen en individuen in groot-regionaal verband. Dit resulteert in bijzondere en opzienbarende combinaties en acts die vaak leiden tot frequentere samenwerking en nieuwe mogelijkheden onderling. Een evenwichtige opbouw van het evenement geeft iedere artiest of groep de kans het beste te laten horen en/of zien aan het publiek.

Meer info op: www.buulseproms.nl

Historie

Wat ooit begon als “jubileumconcert” ter viering van het 75 jarig bestaan in 1996, bleek een overdonderend succes. Dit kreeg navolging in 1999, 2002, 2005, 2008, 2011 en 2014. Ook in 2017 heeft de Buulse Proms wederom plaats gevonden. De 9e editie in 2020 zal in het teken staan van het 100 jarige bestaan van EMM in 2021.

Iedere editie legt de Buulse Proms de lat hoger. De bekendheid is inmiddels tot ver buiten de regio gegroeid en de belangstelling van zowel publiek als artiesten is overweldigend. Door de jaren heen is het bezoekersaantal verdrievoudigd tot meer dan 3000, verspreid over 2 uitvoeringen per editie.

De Buulse Proms worden eens per 3 jaar georganiseerd.